Nuhapäissään olo senkun jatkuu ja mielessä pyörii et tulis kevät tulis kevät... Tänä vuonna meinaan duunata pienen ryytimaan takapihalle, viime vuos meni niin nopiaa, jot millään ei kerinny kaikkee mitä piti. Jos joku tietää mistä sais talvivalkosipuleita, kertokoon heti paikalla mulle, ne on ihan kiven alla. Mie tahon kasvattaa mun omat valksut. Viime syksynä yritin metsästää niitä joka paikasta, mutta ei oota myivät multasormi että pirkkapuoti. Netistä ei ottanu mittää tolkkua.Joskus entisessä elämässä mulla oli IIISO valkkaripenkki ja mää rakastin sitä enempi ku mittää muuta. Mun valkkarit oli sellasii nyrkin kokosii pikku köllejä ja ihan sairaan hyviä.

Kummiski, mie aijon tehä valkkaripenkin ja sitten sellasen korotetun yrttikulmion. Korotettu sen tauttansa, jotta rakas koiruuteni ei pissilannottaisi niita -ainakaan paljoo..

Jahka nämä kelit ja nuha tästä alkaa paranemaan, kaadan vahan omenapuun etupihalta pois. Ja sitten muutaman kuusen. Naapurin papan metäs sais harvennella puustoa ihan luvan kanssa ja saisha siitä sitten ilmaset saunapuut -oikein koivuhalkoi.

Ei hätiä mitiä, onnex joulupukki toi mulle uuden moottorisahan (stihl). Vanha partnerini on vailla uutta kytkinrumpua ja muutenkin pientä fixausta. Eli mitä opimme tästä, ÄLÄ ikuna lainaa omaa moottorisahaa miehille, mie annoin setäukolle lainaks huolletun, viilatun ja tankatun sahan lainaksi. ARvatkaapas mitä tuli takas: kiville ajettu terä+laippa soikeena, unohdettu kiristää ketjujarrukotelo kunnolla paikalleen jne.. KYLLÄ nimittäin Vi*utti tyttöö ihan kybällä.

No setäukko lupas korvata, se ei kuulemma ollu huomannu..??!